Santiago, here we come...! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ineke Hart - WaarBenJij.nu Santiago, here we come...! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ineke Hart - WaarBenJij.nu

Santiago, here we come...!

Door: AliedenIneke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

01 Mei 2012 | Frankrijk, Parijs

Hallo volgers...eindelijk een adresje gevonden om te internetten. Maken we dus ook dankbaar gebruik van. We zijn nu 3 dagen onderweg en het was flink zwaar. We hebben van alles gehad; regen, zon, sneeuw, modder veel klimwerk, veeaaaal afdalingen. Maar niet alleen kommer en kwel maar ook veel leuke mensen ontmoet, veel leuke en minder leuke verhalen, 3 luxe overnachtingen gehad, dus verwend, maar vandaag terug op aarde. 1 matras ter beschikking en dat is het. Morgen om 7:30 uur: wegwezen.... Morgen richting Pamplona, van de stieren in de straat, en daarna naar Cizor Minor. Al flinke spierpijn, gelukkig nog geen gezwikte enkels oid of uitglijders in de modder, dus we gaan vol goede moed van start. We zijn gestart in l,Esprit du Chemin, wat fantastisch was. Hele goede ontvangst, leuke mensen. Aparte kennismaking met de andere pellegrino´s... We moesten ieder iets van onszelf vertellen en wat de reden was van de onderneming. Nou, wij waren snel klaar: voor de sport! En natuurlijk de gezelligheid en verschillende mensen ontmoeten met hun verhalen.... Tot de volgende internet-gelegenheid!!!!! Groetjes van ons.

• 01 Mei 2012 - 18:27

Josefine:

Hoi Ineke en Alied

Ik ben heel blij om van jullie te lezen. Ik was heel benieuwd hoe het jullie vegaan is de eerste dagen.
    Balen dat het weer niet mee werkt. Maar desondanks een onvergetelijke ervaring.

Ik wens jullie heel veel plezier!!!!!

Groetjes Josefine uit Kaatsheuvel

• 01 Mei 2012 - 18:49

Frank:

Hoe stoer is ons moeder. Vrijheid en modder en sneeuw en 1 matras.
    Lekker lepeltje lepeltje vannacht ;-)

Veel succes dames helemaal top!
    Xxx

• 01 Mei 2012 - 18:58

Lia:

he alied en ineke,
    Leuk om jullie eerste bericht te lezen. Wat een avontuur!
    Spierpijn lopen jullie er wel weer uit en het zonnetje komt er ook al aan.

Heel veel plezier en groetjes uit Heusden

• 01 Mei 2012 - 19:15

Thea & Herman:

Top dames,
    Leuk om jullie eerste ervaringen te lezen. Veel leuke en interessante ervaringen toegewenst.

Groetjes uit Drunen

• 01 Mei 2012 - 19:40

Hans En Ellie.:

Hoi stoere meiden,
    Fijn dat jullie een internet adresje vonden want wij waren erg benieuwd naar jullie eerste dagen. Dat is wel afzien zeg modder/regen/sneeuw/één matras, dat kan alleen maar beter worden. Zorg dat jullie nog genoeg energie over hebben om voor de stieren in Pamplona weg te rennen! Nog heel veel plezier samen en we hopen gauw weer wat te horen.

• 01 Mei 2012 - 19:46

Lilian:

Hoi wandelende globetrotters,

was al zo benieuwd waar jullie uithingen en wilde op jullie eerste wandeltocht solidair zijn.
    Ik heb dan ook twee en een half uur gewandeld met de honden weliswaar zonder regen, sneeuw en modder maar veel spierpijn. En voelde ondanks jullie avontuur toch medelijden.
    Gelukkig ook leuke ontmoetingen en straks een ervaring rijker.
    Kijk goed uit en heel veel plezier
    dave en lilian

• 01 Mei 2012 - 19:48

Kees&Corrie:

Dag Kanjers,

Jullie trotseren samen alles, vrienden delen aloles zelfs een matras.
    Wij zijn wel nieuwsgierig wie van jullie twee demeeste ruimte innam.

Wij blijven jullie volgen.

groetjes Kees en Corrie uit Drunen.

• 01 Mei 2012 - 19:52

Karen:

Jeeeeej....het eerste verslag, heb hem net gelezen. Alles klinkt helemaal geweldig! Hopen dat het weer wat beter word. Heel veel succes en hoor je snel mam...! Kus Karen

• 01 Mei 2012 - 20:19

Carla:

Dus!!! saai is het niet die Camino en koud zullen jullie het vannacht ook niet hebben.
    Geweldige ervaring geniet ervan.
    Groeten uit Giersbergen.

• 01 Mei 2012 - 20:42

Henk:

hallo dappere meiden
    Dat is wat anders als het vlakke Nederland. Door elkaar te steunen komen jullie makkelijk bij de finish. Daar twijfel ik niet aan. Veel praatplezier met de andere lopers uit het buitenland en hun ervaringen te horen.
    Let op elkaar en veel succes
    PS:o ok groetjes van Guus en natuurlijk je moeder Alied. Ik heb haar vamiddag even bezocht

• 01 Mei 2012 - 21:08

Wim En Mieke:

Hey Ineke,

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Henny houdt ons ook goed op de hoogte van wat jullie meemaken.
    Heel veel succes samen en wij kijken weer uit naar jullie volgend verslag.

Groetjes Wim en Mieke

• 01 Mei 2012 - 21:18

Marie-Louise:

Jeetje, dan hebben jullie al best afgezien!!!
    Ik hoop dat jullie van drie dagen luxe flink hebben genoten want één matrasje is niet veel :-)
    Veel succes en verzichtig aan... en meiden... ik heb super veel bewondering voor jullie!!!
    Have fun!

groetjes,
    Marie-Louise

• 02 Mei 2012 - 07:06

Valery Kolk:

Goed zo Alied. We volgen je. Jammer genoeg is je broer ziek. Zitten in het huis van Tim en hij ligt al de hele week op de bank. Komt wel goed hoor schatje, zegt hij dan.
    Gordelroos. Vervelend en pijnlijk. Veel pillen slikken en pijnstillers.

• 02 Mei 2012 - 07:12

Lytje:

Wat een avontuur zeg!! Kan me goed voorstellen dat jullie flinke spierpijn hebben!!
    Ben echt heel erg trots op jullie!! Wat stoere mama's!! ;-))

Je zal inderdaad heel wat mensen van de wereld tegenkomen. Wel echt te gek om hen verhalen te horen.

Heel veel succes aankomende dagen.

Dikke KUS Lytje xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 02 Mei 2012 - 11:26

Dorrith:

Hoi Ineke en Alied,
    Wat een belevenissen, van alles wat, maar wat een ervaring....... Fijn om zo op de hoogte te blijven. Nog veel wandelplezier en tot hoors. groetjes Dorrith

• 02 Mei 2012 - 13:25

Susanne:

Leuk om te horen , toch meteen n heel indrukwekkende start ! Succes verder, ik blijf jullie volgen
    Groetjes uit t koude natte drunen

• 02 Mei 2012 - 20:17

Marga En Hans:

Hallo lieve wandelaars.
    Wat jammer Alied dat ik je niet meer aan de lijn heb gehad. Het was een beetje hektisch bij ons en ik ben het helemaal vergeten. Ik wilde je in ieder geval heel veel loopplezier toewensen en hoop dat je er zonder kleerscheuren doorheen komt. Zo te lezen lukt het tot op heden heel goed. In 3 dagen, zon, regen, sneeuw en modder dat is al heel veel beleving. Waar slapen jullie? in gastgelegenheden of in hotels?
    Hans en ik wensen jullie een goede nachtrust en weer veel plezier onderweg. Denken aan jullie. Vinden het heel stoer wat jullie doen. Dikke kus en tot horens.

• 03 Mei 2012 - 09:40

Wiebe:

Alied, waar ben je aan begonnen; was maar lekker bij ons gebleven; een mooier uitzicht dan op het GOR bestaat toch niet :):):) !!!!!

Maar nu even serieus: klinkt indrukwekkend; echt helemaal uit de "sleur van alledag" !!!!

Geniet ervan en ik ben benieuwd naar het vervolg !!!!

Groet,

Wiebe

• 03 Mei 2012 - 14:07

Hennie En Eus:

Wat vinden wij dit ontzettend knap van jullie. Wij doen het jullie niet na. Geniet met volle teugen. We zijn heel benieuwd naar jullie verhalen.

• 03 Mei 2012 - 19:19

Ineke De Hart:

Wat een leuke reacties! Echt super tof om van jullie te horen allemaal. Ondanks dat wij hier ook ten volle genieten is het leuk om iets van het thuisfront te horen! Enne....dat matrasje....even wat rechtzetten... was per persoon! Hi hi hi .... Maar we hebben wel hele aparte ervaringen opgedaan met het overnachten. Het is iedere dag verschillend! We hebben al weer heel wat kilometertjes gemaakt. Het voelt in ieder geval wel zo! Jemig, wat een heuvels hebben ze hier.
    En die rugzak...´s-morgens 10 kg en ´s-middags 100! Eergisteren traject Larasoiana via Pamplona (van de stieren door het straatje) naar Cezur Menor. Echt een hele mooite stad dat Pamplona. Even een uurtje rondgelopen in "het" straatje en toen op weg naar Cezur Menor. Best wel weer een pittige dag, maar gelukkig beiden geen noemenswaardige problemen. We zien wel andere dingen om ons heen. Veel knieproblemen enz. Wij maar constant roepen: zigzaggen.... En ja hoor, sommige mensen zijn er erg dankbaar voor. Superleuke overnachting met: voetmassage! Nee, geen mevrouw maar een machine. Heerlijk! Helemaal opgeknapt, allebei. Redelijk kleine kamer en veel gesnurk. Het eten was niet zo geweldig. Heeeele zoute salalde, vlees als schoenzolen, maar tenslotten een fantastisch desert: cognac-cake. Wauw, dat maakte alles goed! Vandaag gestart in hetzelfde restaurantje met een goed ontbijt, en om 08:00 uur gaan lopen. Geweldig weer vandaag en mooie vergezichten. Wel weer klimpartijen, maar absoluut de moeite waard. Prachtige koolzaadvelden, amandelboompjes, wijngaarden, olijfbomen, veel mooie en zingende vogels, en heeeeeel veeeeeel losse stenen! Dus heerlijk voor de enkeltjes. Maar: ons recept: zigzaggen!
    Boven op de Pèrdon een mooi monument: El Pelegrino. En waanzinnig veel windmolens.
    Op dit moment zitten we in Puente de la Reina. Heel mooi plaatsje, authentiek en natuurlijk de beroemde brug. Via (weer) een steile klim aangekomen in een groot, maar goede herberg.
    We hebben geluk, met z´n 3en op een kamer van 12. Ja, we zijn nog steeds met 3 dames, we lopen nl. nog steeds met Yvon, de zweedse.
    Wasje gedaan en straks lekker slapen. Morgen traject: Puente de la Reina/Estella of misschen verder. Dat was het voor nu. We proberen nog wat foto´s te plaatsen. Groetjes!

• 07 Mei 2012 - 13:05

Miranda:

Hoi,
    Wat hebben jullie al veel meegemaakt!!.
    Ben benieuwd wat er allemaal nog gaat volgen.
    Sterkte met lopen (of moet ik zeggen met zigzaggen?).
    Groetjes, Miranda

• 08 Mei 2012 - 13:21

Walter:

Hi Alied,

Het lijkt me flink afzien, maar als je hele dagen met Wiebe gewend bent is alles een verademing :)

Veel succes en gezelligheid,

Walter

• 12 Mei 2012 - 18:37

Marian Bergmans.:

hallo sportievelingen,[ik denk dat bedevaartgangers te overdreven is] Wij wensen jullie veel mooie momenten toe.geniet er maar van.Voor je het weet,kun je de schoenen daar op het altaar zetten en zit de reis er op. straks ook n gezellige wk met de mannen. Houdoe. Gerard & Marian Bergmans.