Weer een verslagje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ineke Hart - WaarBenJij.nu Weer een verslagje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ineke Hart - WaarBenJij.nu

Weer een verslagje

Door: AliedenIneke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

03 Mei 2012 | Spanje, Madrid

Wat een leuke reacties! Echt super tof om van jullie te horen allemaal. Ondanks dat wij hier ook ten volle genieten is het leuk om iets van het thuisfront te horen! Enne....dat matrasje....even wat rechtzetten... was per persoon! Hi hi hi .... Maar we hebben wel hele aparte ervaringen opgedaan met het overnachten. Het is iedere dag verschillend! We hebben al weer heel wat kilometertjes gemaakt. Het voelt in ieder geval wel zo! Jemig, wat een heuvels hebben ze hier.
En die rugzak...´s-morgens 10 kg en ´s-middags 100! Eergisteren traject Larasoiana via Pamplona (van de stieren door het straatje) naar Cezur Menor. Echt een hele mooite stad dat Pamplona. Even een uurtje rondgelopen in "het" straatje en toen op weg naar Cezur Menor. Best wel weer een pittige dag, maar gelukkig beiden geen noemenswaardige problemen. We zien wel andere dingen om ons heen. Veel knieproblemen enz. Wij maar constant roepen: zigzaggen.... En ja hoor, sommige mensen zijn er erg dankbaar voor. Superleuke overnachting met: voetmassage! Nee, geen mevrouw maar een machine. Heerlijk! Helemaal opgeknapt, allebei. Redelijk kleine kamer en veel gesnurk. Het eten was niet zo geweldig. Heeeele zoute salalde, vlees als schoenzolen, maar tenslotten een fantastisch desert: cognac-cake. Wauw, dat maakte alles goed! Vandaag gestart in hetzelfde restaurantje met een goed ontbijt, en om 08:00 uur gaan lopen. Geweldig weer vandaag en mooie vergezichten. Wel weer klimpartijen, maar absoluut de moeite waard. Prachtige koolzaadvelden, amandelboompjes, wijngaarden, olijfbomen, veel mooie en zingende vogels, en heeeeeel veeeeeel losse stenen! Dus heerlijk voor de enkeltjes. Maar: ons recept: zigzaggen!
Boven op de Pèrdon een mooi monument: El Pelegrino. En waanzinnig veel windmolens.
Op dit moment zitten we in Puente de la Reina. Heel mooi plaatsje, authentiek en natuurlijk de beroemde brug. Via (weer) een steile klim aangekomen in een groot, maar goede herberg.
We hebben geluk, met z´n 3en op een kamer van 12. Ja, we zijn nog steeds met 3 dames, we lopen nl. nog steeds met Yvon, de zweedse.
Wasje gedaan en straks lekker slapen. Morgen traject: Puente de la Reina/Estella of misschen verder. Dat was het voor nu. We proberen nog wat foto´s te plaatsen. Groetjes!
Zo´n 2,5 uur bezig geweest met de foto´s, maar alleen deze ene is gedownload, uurfjjdkjdkjdkj!!!!!!!

• 03 Mei 2012 - 19:33

Henny:

Goed om te horen(lezen) dat het goed gaat, maar dat het zwaar zou worden wisten jullie al. Gelukkig goed materiaal mee en dan komt het wel voor elkaar. Succes Henny Nico en Richard.

• 03 Mei 2012 - 19:46

Carla:

Geweldig leuk om weer een verslagje van jullie te lezen. En vannacht zullen jullie vast als koninginnen slapen in Puente de la Reina.
    Hasta luego y Buenas noches.

• 03 Mei 2012 - 20:00

Marga (en Hans):

Wat leuk om zo elke dag wat van jullie avontuur te kunnen meegenieten. We duimen voor jullie dat de zon mag blijven schijnen, want regen..... dat is niet wat jullie zoeken.
    Oke, slaap lekker voor dadelijk en voor morgen... heel veel loopplezier en blijf gezond!!
    Dikke kus van ons.

• 03 Mei 2012 - 20:13

Frank Deelen:

prachtig alied, heel stoer. gaat de tocht echt over "geitenpaden" met losse gravel-stenen?
    sterkte m. je enkels

• 03 Mei 2012 - 20:22

Thea:

Hoi Ineke en alied,jullie hebben lol maar zo lopen en rugzak doe ik een twee drie niet na.wij gaan morgenmiddag weekend met kleinzoons naar Zeeland.sandrie zit met haar gezin daar al een week.het weer wordt:droog en 11graden. Dus geen BBC maar pasta en zwembad.loop ze en geniet van de bijzondere ontmoetingen. Thea en herman

• 03 Mei 2012 - 20:49

Frank:

Prachtig, erg fijn te lezen dat jullie lekker afzien en veel beleven.
    En een partner er bij, ook mooi.
    Jammer van 't etentje, maar gelukkig zit je niet aan dat restaurantje vast ;-)
    Zeg, hebben jullie al coquilles op?

Marcha, Chicas de la vida buena, marcha!

Suerte, en heel veel succes!

XX

• 03 Mei 2012 - 20:50

Janny:

Wat een belevenis zo'n tocht maar zeker de moeite waard!! kunnen jullie geen ezeltje lenen voor de bagage haha..
    Wel een aparte massagestoel maar wel aangenaam begrijp ik.
    Voor morgen een fijne wandeldag en dan weer een stukje dichterbij jullie einddoel.
    veel plezier!!!!

• 03 Mei 2012 - 23:26

Henk:

hallo meiden
    Kom net thuis van een drukke werkdag. Leuk om weer bericht uit Spanje te krijgen. Zo te lezen hebben jullie het nog goed naar jullie zin. Nou Ineke je staat mooi op de foto met de automatische masseerstoel. Alied, ik ben vanmiddag naar de crematie geweest van Walter. Ik was best een beetje verdrietig. Heb een mooie rode roos op de kist gelegd.
    Nou meiden, ik ben trots op jullie maar ook een beetje jaloers.

Voor beiden een grote dikke kus van mij !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 04 Mei 2012 - 06:51

Karen:

Lieve mama en Ineke,

Ik volg jullie op de voet en lees alle verhalen met heel veel plezier! Super leuk om zo een beetje bij te houden waar jullie zijn en wat jullie allemaal meemaken....:-) Ik ben blij dat er nog geen blessures zijn, houden zo hoor! 1 week voorbij, 5 to go... begint al op te schieten.... ;-)...grapje....hihi.
    Hier in NL alles prima, zijn gangetje, het weer wil nog niet echt meewerken muv Koninginnendag dan, dat was echt bizar lekker weer. Topdag gehad.
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes, veel plezier en uitkijken.

Dikke kus,
    Karen

• 04 Mei 2012 - 08:12

Patricia:

Hi Ine!

Wat geweldig om jullie verhalen te lezen, heerlijk! Wat een avontuur...
    Zet um op en geniet!!! :D

Veel liefs voor jou en je metgezellen,
    xx

• 04 Mei 2012 - 08:13

John:

Hoi meiden,

Ik zie dat de kop eraf is veel succes met de tocht, en je weet iedere dag lopen is ook iedere dag trainen. Ik heb er heel veel respect voor dat jullie lopen, fietsen wat ik twee keer gedaan heb is toch lang niet zo zwaar. Ik hou jullie "bij".

Groet John (van Mieke)

• 04 Mei 2012 - 11:18

Annemarie En Frank:

Hoi Ien en Alied,

Super leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Het eten wordt vast beter en de tocht minder zwaar???

Nog heel veel plezier en succes,

dikke kus van ons!

• 04 Mei 2012 - 12:13

Maltaonline:

Oh,oh, jullie maken wat mee. Geweldig,hoor en jullie schieten goed op zo te lezen.... Volhouden, he? Ik zal je missen, Ineke als ik volgende week weer in Drunen ben.... Sterkte met wandelen!!! xxx

• 04 Mei 2012 - 13:32

Wilma Venrooij:

Zelfs in Groningen zijn ze nu op de hoogte van jullie prestaties en genieten wij van jullie verhalen en kunnen wij alleen maar zeggen wat fantastisch!! Nog heel veel mooie kilometers gewenst en we blijven jullie met plezier volgen. Wilma en Willemijn Venrooij

• 04 Mei 2012 - 13:42

Lia :

he stoere meiden,
    die stoel zie ik wel zitten voor de vierdaagse. 'n gat in de markt:-)
    Ontzettend leuk jullie verslag te lezen. 'n tocht met zoveel afwisseling. Ik ga hem vast zelf ook ooit n keer lopen.
    Geniet van al het moois.
    groetjes vanuit Heusden

• 04 Mei 2012 - 15:52

Dorrith:

Hoi Ineke en Alied, wat gezellig om elke keer jullie verslag te lezen. Zo te lezen gaat het super goed, zonder noemenswaardige kwaaltjes. Genieten onderweg van het uitzicht het lijkt me helemaal top! Succes nog verder en hoor van jullie. groeten Dorrith den Walter

• 04 Mei 2012 - 16:08

Lilian:

Leuk die foto om iets van de omgeving te zien, hartstikke mooi. Blij dat jullie zonder spier en voet problemen genieten van jullie wandeltocht. In gedachten ben ik bij jullie.
    Dat uurtje rondlopen in het straatje vind ik extra knap, gelukkig hebben jullie niet hoeven te rennen vanwege een achtervolgende stier.

Is het nu vanwege de cognac-cake dat je moet zigzaggen of vanwege de losse stenen ???
    Ik vraag iedere dag aan Dave :"Is er nieuws van onze pelgrims ?" Dus was blij om te horen dat alles goed was en dat jullie het nog steeds leuk vinden. Dan genieten wij met jullie mee.

heel veel groetjes en een kus van ons

• 05 Mei 2012 - 09:56

Hans En Ellie.:

Hoi pelgrims,

Leuk om weer wat over jullie belevenissen te lezen, ik volg jullie op de ANWB kaart. De lijst met alle plaatsjes die jullie aandoen heb ik er naast liggen. Zo geniet ik een beetje met jullie mee!
    Ik zie de beelden van de koolzaadvelden, amandelboompjes, vergezichten graag t.z.t op jullie foto's, schitterend!! Geniet ze dames, wij zijn vreselijk jaoers.

Lieve groeten uit Zoetermeer.

• 05 Mei 2012 - 10:52

Marlies:

Net terug uit Schotland. Heuvelachtig, maar beslist niet zulke hoge heuvels als jullie bedwingen. Stijf van de spierpijn in de kuiten van het op en neer lopen in die straatjes, dus ik kan mij een heel klein beetje voorstellen hoe jullie je moeten voelen. Geweldig om dit verhaal van jullie op deze manier te kunnen volgen. Keep your heads up! Groetjes, Marlies

• 05 Mei 2012 - 10:54

Marlies:

Net terug uit Schotland. Heuvelachtig, maar beslist niet zulke hoge heuvels als jullie bedwingen. Stijf van de spierpijn in de kuiten van het op en neer lopen in die straatjes (zonder zware bepakking), dus ik kan mij een heel klein beetje voorstellen hoe jullie je moeten voelen. Geweldig om dit verhaal van jullie op deze manier te kunnen volgen. Keep your heads up! Groetjes, René en Marlies

• 05 Mei 2012 - 10:54

• 06 Mei 2012 - 16:47

Gerda Schapendonk:

Hoi Ineke,
    Wat leuk om te lezen wat voor avontuur jullie maken daar.
    De 80 zal het dit jaar niet worden of wel en anders neem die heerlijke massage stoel maar mee.
    Ik wil jou en je loopmaatjes heel veel succes en veul plezier toewensen en ik hou jullie site in de gaten wat een uitdaging zeg!!!maar dat gaat jullie wel lukken.

Liefs van een andere 80 en 100 loopmaatje :)
    Gerda Schapendonk

• 07 Mei 2012 - 22:19

Rien En Annette:

En van je hela hola houdt de moed er maar in. Zingen jullie weleens? In dit lied komt ook cognac voor. Dat moet de burger toch moed geven. Wij wensen jullie vanuit Denemarken mooie stappen (we zijn eventjes van huis, maar al bijna weer op terugreis). Duurt bij jullie nog wel wat langer. Dus zet 'm op of te wel Houdoe.

• 08 Mei 2012 - 04:43

CarolavandenBercken:

Hey Ineke en Alied, erg leuk om te lezen !
    Zet 'm op war !

• 10 Mei 2012 - 08:44

Lesly:

Hé dames, vanuit het regenachtige Drunen wens ik jullie een hele leuke reis toe. Ik zal samen met 'ons' Henkie af en toe googelen naar jullie!!!

Succes en uitkijken,.

P.s. als er problemen zijn kunde altijd belle!