Een week onderweg... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ineke Hart - WaarBenJij.nu Een week onderweg... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ineke Hart - WaarBenJij.nu

Een week onderweg...

Door: AliedenIneke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

06 Mei 2012 | Spanje, Madrid

Vanaf Puenta la Reina, via Villamayor de Monjardin(1), Viana(2), Navarette(3)
Heel veel gezien en te vertellen, dus ga er maar voor zitten! (1) Hele mooie tocht naar Monjardin. Vrij platte tocht hadden ze beloofd van de ANWB maar onwijs veel geklommen. Ban de 8 uur, zeker 6 geklommem.... hoezo plat????Aangekomen met regen en onweer maar we zijn helden, dus dat deert ons niet! Bij aankomst bleek de herberg vol! Dus maar op zoek naar iets anders, 25 huizen dus dat moest lukken. Uiteindelijk luxe terechtgekomen. Arme braziliaan die ons bijna de hele weg op de hielen zat, maar uiteindelijk op de grond in de herberg moest slapen. Alles completo!! Volgende dag door naar Viana (2). Inmiddels Ivonne, de zweedse achter moeten laten. Wel jammer, want het was een leuke meid. In Viana (2) SDe dag begon weer met zon en we hebben prachtige landschappen aanschouwd met veel mooie natuuer.En weer vreselijke klimpartijen. Aangekomen wederom met donder en bliksem en bij het klooster aangeklopt. Maar eerst: drankje en hapje. Tot we er achterkwamen dat we in het mannencafe waren terechtgekomen. Geen probleem, de mannen in de ene hoek en wij in de andere. Ook bij het avonddiner kwamen al die mannen weer tevoorschijn. Nee, niet voor ons, maar waarschijnljk gewoonte op zaterdag. Heel vermakelijk! In de slaapzaal hadden we 3 bedden boven elkaar. Heel apart. Goed geslapen en weer op weg. Bestemming Nazarette. Weer een mooie tocht met onderweg heerlijke koffie met broodje in Logronjo gedronken. En ooievaars gespot midden in de stad! DOORLOPEN!!!! We zirtten nu in de streek Rioja. Heerlijke wijn en nog lekkerder tapa´s! Onderkomen weer heel lekker. Onderkomen was een tip van eerdere herberg. Supergoed. We zijn nog steeds gezond en geen problemen.Proberen ook nog steeds foto´s te plaatsen. We mogen nu particulier gebruik maken van internet, dus gratis, vandaar dit lange verslag....Groeten vanuit Spanje

• 06 Mei 2012 - 16:47

Susanne:

Heey bikkels,
    T weer zit jullie nog nie echt mee ,jammer. Een troost hier is t ook nie veel.
    Is het t lichaam er na n weekje aan gewend om iedere dag zon inspanning te leveren ?
    En valt de spierpijn mee....
    Leuk dat je op zo veel verschillende plaatsen terecht komt , iedere dag weer n verrassing !
    Veel plezier verder en ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag.
    Groetjes susanne

• 06 Mei 2012 - 16:47

Monique Gorgels:

Hallo Compostella's

Zo Ineke hebben jullie er al een hele week(je) opzitten. Interessante medereizigers ontmoet en de lucht van prachtig natuurschoon mogen inademen
    Maar ook afzien en doorzetten. Knap hoor! Je moet toch over geweldige conditie beschikken.

Dan moet ik het maar bij fietstochtje door Limburgse land laten, ook mooi hoor, dat wel, maar toch....'t is toch ook een avontuur zo'n pelgrimage

Ik wens jullie nog inspirerende 5 weken toe en volg jullie belevenissen !

grroetjes Monique

• 06 Mei 2012 - 17:06

Marga En Hans:

Wauw. Het is dat ik niet zo ver kan lopen, maar ik zou bijna jaloers worden. Wat is dit een geweldige ervaring zeg. Als jullie terug zijn moeten jullie afkicken. Veel sterkte verder ennuh... niet te veel drinken van die geweldige Rioja, want dan gaat het in de benen zitten.
    Dikke kus van ons en we denken aan jullie.

• 06 Mei 2012 - 17:37

Thea:

Hoi alied en Ineke,wij zitten op de bank met een wijntje. Het weekend met kleinzoons naar san haar gezin geweest in Burgh haastende. Zij gingen de nieuwe caravan checken.het was echt Nederlands weer,regen en zaterdag 9graden.wel mooi zwembad.en in Middelburg een goed kabouterpannenkoekenhut.kids en wij hebben het prima gehad.deze week nog werken dan 4weken vakantie. We weten het nog niet zo goed. Of Wenen of Spanje.in ieder geval op tijd bij de alpe de hueze voor ray zijn fietsen. Knap dames voor jullie lopen.het binnenland van Spanje vinden Herman en ik het allerleukste. Wij hebben nog nooit vervelende Spanjaarden ontmoet. Veel succes herman en thea

• 06 Mei 2012 - 17:54

John:

Goed bezig Ine en Alied, Werken i s ook wat. Gaat het voetje ook nog goed Ine? Massage te goed als je terug bent. Geweldig prestatie. x

• 06 Mei 2012 - 18:06

Hans En Wil:

Hallo Alied en Ineke
    Wat een leuke reis verslagen
    Heerlijk dat jullie nog niet veel lichamelijke problemen hebben ondanks de vele klim partijen.jammer van de onweer en regen maar dat hoort er ook bij. Fijn om te horen dat jullie zo genieten.Wie weet komen jullie Yvon nog een keer tegen ergens.Wij hebben een fijne week gehad in de Achter hoek heerlijk rustig en veel gefietst.Nu is het weer koud hier.
    Groetjes Hans en wil

• 06 Mei 2012 - 18:29

Sanne:

Hoi tante ineke en alied,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen! En fijn dat jullie nog geen kwaaltjes/klachten hebben! Houden zo! Hopelijk voor jullie meer goede slaap- en eetadresjes dan slechte! Hier nog alles rustig! We genieten nog lekker verder, dus schrijf maar lekker veel verhalen dan kan ik af en toe lekker wegdromen bij jullie mooie reis! Geniet ervan!
    Liefs sanne

• 06 Mei 2012 - 18:35

Lia:

hallo alied en ineke,
    De eerste week zit erop en al zoveel gezien en ervaren ! helemaal geweldig. jullie lopen de zeven heuvelen tijdens de 4daagse straks fluitend. Fijn voor jullie dat er nog geen klachten zijn, want volgens het verslag is de eerste week vrij pittig geweest. Maar jullie zijn kanjers!. Het weer wordt alleen maar beter, jullie laten je niet uit het veld slaan door n beetje onweer of regen. Hier is het ook naadje pet. Maar amper 10 graden, ja...... boven nul.
    Vanochtend ook om 8 u vertrokken met Corrie v H, Joke, Carla en ons Marian, rondje Efteling gelopen en uiteraard over jullie gehad.
    Super leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden.
    Nog heel veel wandelplezier en vooral genieten war!

• 06 Mei 2012 - 21:33

Mieke Vasn Berlo:

He dames, hartstikke leuk om jullie te volgen, heel veel succes nog verder en ik ga van de week een kaarsje voor jullie branden. Groetjes Mieke

• 07 Mei 2012 - 06:06

Albert:

hallo dames het gaat goed met jullie niet klagen over klimmen,
    geniet ervan ik heb voor jullie een adres of jullie er gebruik van
    maken laat ik aan jullie over.albergue de carrasquedo tel 941746000
    in granon daar hadden wij heerlijk gegeten bij cristina
    prachtige omgeving als je bij granon komt moet je lingsaf een
    fietspad dan is het nog een km
    gr albert en tonnie

• 07 Mei 2012 - 06:53

Wiebe Van Dis:

Hoi Alied,

Terwijl jij waarschijnlijk al weer in de bergen loopt en geniet van mooie uitzichten heb ik net mijn p.c. maar weer opgestart en heb uitzicht op Kees en Robert :( !!!!

Leuk om op de hoogte te blijven van jullie avonturen; klinkt allemaal heel positief.

Ik werd net aangesproken door Lian Bogers en Helen; zij ontvangen geen mail van jullie en vroegen mij om je hun mail adressen door te geven; misschien staan ze verkeerd ingevoerd of zoiets ?

Lian-toon.bogers@planet.nl

Helen.van.der.Waaij@suikerunie.com

Nou, ik ga aan de slag, de aftrap van een volgende 25 jaar in ons dynamische bedrijf :) !!!!!

Tot de volgende keer !

Groetjes,

Wiebe

• 07 Mei 2012 - 11:24

Karin Ling:

He Alied en Ineke,

Alweer een week onderweg! We zijn blij dat alles goed gaat met jullie en dat jullie lekker genieten van de wijn en de tapas. Hebben jullie dan ook wel verdient vind ik na dat geklim en gezwoeg!
    Hartstikke leuk die berichtjes! Veel plezier nog en geniet er van!
    Liefs Karin en mannen

• 07 Mei 2012 - 11:48

Annemarie En Frank:

Hoe drinken de wijnglaasjes?
    Muchos besos!

• 07 Mei 2012 - 12:50

Nelleke Oostdijck:

He Allied,

Wat stoer zeg zo'n tocht!! Via de tam tam de link gekregen van jullie reis. Geniet ervan!

Groeten uit Fijnaart van ons!

• 07 Mei 2012 - 16:44

Carla:

Holla heroinas,
    Goed gedaan altijd doorlopen als je ooievaars ziet, het doel is immers met z'n tweeen in Compostella aankomen. Geweldig leuk om weer een verslag van jullie te lezen, een groot avontuur.
    Wij gaan morgen naar Den Bosch lopen is kwa avontuur iets minder maar wij willen met de 4daagse niet onder doen voor jullie. En hopelijk is het morgen iets warmer hier.
    Saludo y para todos un beso.

• 07 Mei 2012 - 17:12

Cees & Ria:

mijn langste wandeltocht was lang lang lang geleden ook naar Den Bosch [ zie verslag van Carla ] vanuit Drunen met mn Avantivriendinnen .. eerst vanuit Heusden op de fiets naar Drunen .. ppppffff .. maar ja toen was ik nog jong .. daarna heel wat kmtjes afgelegd met Cees en de kinderen in de frisse berglucht in Frankrijk en Oostenrijk .. in zomer en winter .. nog steeds overigens .. hebben we dan wandelbloed in de aderen ?? .. maar zoveel als jullie elk jaar .. écht niet .. behalve op de tennisbaan dan .. telt dat ook mee ?? genieten jullie maar hoor meiden .. dr is lang zat voor geoefend en gespaard .. dus dat zit wel goed .. nog .. ?? .. dagen ..

• 09 Mei 2012 - 09:04

Marie-Louise En Piet:

Hoi Alied en Ineke,

Wij vinden het erg leuk jullie via de verslagen te kunnen volgen. Fijn te horen dat alles goed gaat en jullie het zo naar je zin hebben. Hopelijk lukt het nog om foto's te plaatsen. Een plaatje erbij maakt het extra leuk.
    Verder heeel veel succes en wandelplezier.
    Groetjes, Piet en Marie-Louise

• 09 Mei 2012 - 20:09

Lilian:

Fijn om te horen dat jullie zo genieten alleen het klimmen is dan wat minder zoals we lezen. Maar een lekker streekwijntje, goed bed en aangenaam gezelschap zullen een grote steun zijn.
    heel veel plezier en in gedachten loop ik mee
    Lilian

• 10 Mei 2012 - 16:29

CarolavandenBercken:

Hey Hallo, jullie hoeven je niet te verontschuldigen voor een lang(er) verslag hoor ! Voor mij kan het niet lang genoeg zijn,door jullie verhalen geniet ik ook een beetje mee ! Houdoe war.