Money, money, money - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ineke Hart - WaarBenJij.nu Money, money, money - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ineke Hart - WaarBenJij.nu

Money, money, money

Door: AliedenIneke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

09 Mei 2012 | Spanje, Madrid

Allereerst: superleuk jullie reacties! En die olifanten is voor ons ook een raadsel, hi hi.... Maar we hebben ze in ieder geval hier niet gezien! Nou, we hebben wel weer wat meegemaakt...geen geld meer! En geen dorp waar we konden pinnen, dus paniek... Maar, we zijn grote meiden dus met een beetje fantasie en natuurlijk onze vrouwelijk charmes hebben we een hotelier zover gekregen dat hij ons wat extra liet pinnen na ons pelgrimsmenu...pffff wat een opluchting! Anders hadden we met de bus naar Burgos gemoeten en we zijn hier tenslotte om te wandelen! Weer een prachtige dag gehad. De mooiste tot nu toe. Heerlijk weer, zo´n graad of 22 en zon. Ons hoor je niet klagen! Het gaat nog steeds goed met ons, nog steeds geen lichamelijke problemen. Gisteren hadden we weer een geweldige (eet)ervaring. We hadden bij een particulier adres een kamer geboekt omdat we de auberges niet echt geweldig vonden (warm en klein). Kregen we toch een maaltijd! Niet te geloven. Versgemaakte paella, wat we zelf hebben zien maken. Superlekker. Verder kregen we ook nog water en fruit en mochten we een extra fles wijn mee naar de kamer nemen! Geeft ons wel een echt pelgrimsgevoel. Mensen zijn erg aardig. En voor de rest is eigenlijk iedere dag een beetje hetzelfde, lopen,eten, slapen en niet te vergeten "ons huishouden" (lees, de was). Drogen gaat vanzelf in de zon en wind. Maar wel superleuk dat we elke keer toch weer ¨bekende¨ mensen tegenkomen. Het zigzaggen gaat inderdaad vanzelf met die wijn, maar is ook beter voor de knieen. We zijn al min of meer de "vrouwen van het zigzaggen"...Morgen maar weer een stukje wandelen, we doen zo´n 25 km per dag dus Santiago moet lukken..
Portemonnaie is weer gevuld, dus we zijn weer helemaal happy. Welterusten en we doen nog steeds pogingen om foto´s te downloaden.
Oh ja, Corry, die mannen waren niet echt de moeite waard! Allemaal oude vellen..Oh ja, gisteren waren we ook nog in Santo Domingo in de kerk met de haan. Dat wil zeggen, die haan zit daar in een hokje en moet kraaien om ons een beetje geluk te brengen. En dat deed hij, meerdere keren. Hele aparte ervaring. Daarna werd het weer beter, dus het heeft gewerkt. Groetjes van de pelgrims!

• 09 Mei 2012 - 19:59

José Leijtens:

Hoi Ineke en reisgenote,

ik zit hier op de verjaardag van Marja en hoorde van je avontuur!!
    wat een prestatie , echt knap

en weer een nieuwe uitdaging voor jou!!
    heel veel succes en plezier samen !!

gr José

• 09 Mei 2012 - 20:21

Lilian:

Ik zou jullie na een fles wijn wel eens willen zien waggelen door die Spaanse straten met een fles wijn in de dijen. Wat zullen jullie strakke lijven hebben van al die beweging. Goed om te weten dat jullie nog gezond zijn en geen spierpijn hebben en dat jullie niet platzak zijn. Die 25 km per dag zijn dus goed te doen en toch nog voldoende tijd om te relaxen.
    Als het mogelijk is stuur dan een beetje zon deze kant op. Dag lieverds, loop ze

• 09 Mei 2012 - 20:24

Lia:

Hallo stoere pelgrima's,
    Wat is het toch leuk om jullie zo te volgen. Geen geld meer, dus jullie rugtas was wel n stuk lichter hihi...
    Zeg, en n fles wijn mee naar de kamer.... snurk snurk.....jullie gedragen je toch wel :-)

Blijf vooral veel genieten en veel wandelplezier. enne .......dat zigzaggen moeten jullie me eens voordoen.

houdoe war!
    Lia

• 09 Mei 2012 - 21:40

Marga En Hans:

Ja, ja, dan zie je maar weer hoe belangrijk het is om toch geld op zak te hebben. Jullie hadden ook gewoon kunnen afwassen. Hahahaha. Nou, in ieder geval voor morgen: gezond weer op en veel plezier.
    Dikke kus

• 10 Mei 2012 - 07:04

Wiebe:

Klinkt allemaal nog steeds erg positief; onvoorstelbaar dat het leven zonder Suiker Unie ook zo mooi kan zijn :):):) !!!!!

Ben blij dat je nog steeds "heel" bent, want dat is natuurlijk onze grootste zorg !!!!

Hier gaat het leven zijn gangetje; Karin doet het goed (wees niet bang: je mag nog terugkomen (of had je gehoopt op een regelingetje !!!!) dus we redden het wel !

De baas gaat volgende week op vakantie; Kees weet nog steeds ALLES en Jorda zit constant te foeteren op PS in Foodservice.

Loop lekker verder en gedenk ons in je gebeden !!!!

Groetjes,

Wiebe

• 10 Mei 2012 - 08:51

Carla:

Hier is ook iedere dag een beetje hetzelfde, de natuur is prachtig lente groen en de fluitekruid is op z'n mooist, ruilen????
    Goed gedaan jullie vrouwelijke charmes gebruiken daar heeft geeneen spanjaard weerstand tegen.
    Ik kijk nu al weer uit naar jullie volgende verslag, het is echt heel leuk om jullie te volgen.
    Para todos muchos besos

• 10 Mei 2012 - 17:04

Henk:

Ben net terug van een lange wandeling met Guus en zag dat er weer een verslagje was uit Spanje. Altijd gezellig. Ik ben blij dat jullie het goed doen en nog geen blessures hebben. Jullie kunnen weer lekkker brassen want het geld is weer binnen.
    Wat betreft de olifantenfoto Ineke. Die foto is door je zoon Frank per ongeluk erop gezet.
    Met mijn knie gaat het de goede kant uit. Zwelling is haast weg en ik heb vandaag wat burodient gedaan. Morgen lekker vrij en zaterdag een vroege dient, om 7 uur beginnen.
    Nou dit was het weer uit de Garonne 7.
    Het beste meiden en tot het volgend versalg

• 10 Mei 2012 - 20:07

Leo Beaard:

Hoi Alied en Ineke,

Hartstikke leuk jullie belevenissen zo te kunnen volgen.
    Dit geeft mij de kriebels om dit ook nog eens te gaan doen.
    Voorlopig hou ik het echter nog bij Rondje Ameland.
    2 juni is het weer zover, mijn 12e Rondje!!
    Mies en ik wensen jullie nog veel wandelsucces en heel veel wandelplezier tijdens deze pelgrimstocht!!
    En Alied....ook al ben je niet thuis, de postbezorging op De Garonne 7 gaat gewoon door.

• 11 Mei 2012 - 00:01

Marlies Geerts:

Hallo meiden!

Alle respect voor jullie! Geweldig dat jullie zonder blessures blijven. Houden zo! Ik heb wel andere verhalen gehoord. Wat een giller om zonder geld te komen zitten. Alweer opgelost begrijp ik. Inderdaad jammer dat jullie de foto's nog niet kunnen plaatsen. Ben stik nieuwsgierig. Je weet dat ik niet zo'n computerfreak ben, Alied, maar voor jullie zet ik hem toch elke dag aan om te kijken of er al weer een nieuw stukje staat. Heel veel succes en blijf gezond!

Liefs, Marlies

• 11 Mei 2012 - 09:25

Henk:

hallo alied
    Nog een nieuwtje. Wilja is bevallen. 8 kleine hondjes. Ik hoorde van Henny dat Perry daarbij helpt.
    Verder valles goed bij ons.
    wandelse meiden

• 11 Mei 2012 - 11:14

Annemarie :

Hola chicas zigzag!

Kijk kijk, jullie worden wel vindingrijk op die manier! Heel goed!
    Inderdaag wat een prestatie iedere dag 25 km. Collegas vd academie vragen ook telkens naar jullie hoor!
    Stuur de fotos maar, zet ik ze erop!

Hasta lluego chicas

• 11 Mei 2012 - 16:36

Marian:

hoe is dat eigenlijk, komen jullie veel andere lopers tegen onderweg en zijn daar ook oudere bij of
    mensen op de fiets of op paard of esel?En zijn onderweg ook souvenierwinkels of moet je voor meebrengsels naar de dorpen? Het is toch nu al een tamelijk bekende "wandeling" en er zijn al veel boeken overgeschreven worden. Veel sterkte,marian