De eerste dagen - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ineke Hart - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ineke Hart - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Ineke

17 Mei 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Ok, de eerste dagen zitten er op. De reis hier naartoe ging voorspoedig en het hotel in Oviedo was eenvoudig maar goed. Tuurlijk de Kathedraal van Oviedo bezocht, want dat is een must hebben we ons laten vertellen. Geen bezoek aan de kathedraal, is geen Camino.
De eerste wandeldag rustig begonnen vanwege de spiertjes en gewrichten, maar een goede (lees zware) indruk van de komende dagen.
We komen terug met spieren als kabels! Prachtige wandeldagen maar wel heeeel zwaar met flinke klimpartijen. En naar boven betekent ook naar beneden..... Eerste overnachting in herberg ging goed en heerlijk gegeten en gedronken (lekker Clara en natuurlijk vino...) De douche was echter koud!!!! Maar Lia was de held van de dag, want die had als enige haar haar gewassen met koud water! Tweede dag was eigenlijk te zwaar voor ons nog ongetrainde kuiten en te weinig rustplaatsen onderweg (eigenlijk maar 1). Te weinig gegeten en gedronken.26 km maar liefst en flinke klimpartijen. En we willen niet klagen, maar....warm! Dus we vonden het wel verdiend om een heerlijke Casa Rural te boeken in een huisje voor ons alleen.En voor de prijs hoefden we het niet te laten.
Helemaal opgeladen vandaag weer gestart en weer een zware dag gehad, maar de route is ontzettend mooi en maakt alles goed!
Nu in een herberg waar het eten gekookt wordt voor ons, de was gedaan en we mogen met de andere pelgrims besluiten hoe laat we wensen te ontbijten. Dus een goede gastheer!

• 17 Mei 2014 - 18:20

Ans Bastiaans:

Wat leuk om van jullie een bericht te lezen!
    Ik begrijp dat het wel zwaar is. Maar ik vind het heel knap van jullie dat jullie dit doen.
    Goed dat jullie onderweg ook fijne adressen hebben en dat er regelmatig goed gekookt wordt.
    Geniet er allemaal van en ik wens jullie heel veel succes.
    heel veel groeten

• 17 Mei 2014 - 19:29

Marga En Hans:

Hoi hoi,

Jullie zijn goed bezig meisjes, ik ben heel trots op jullie. Ik wens jullie heel veel loop plezier en geniet nu maar lekker van een goede maaltijd die jullie weer energie geeft om morgen er tegenaan te kunnen. Ben in gedachten bij jullie. Veel zon en wandelweer toegewenst en tot horens.

Knuffel van Marga

• 17 Mei 2014 - 21:30

Marianne:

Klinkt ontzettend goed allemaal. Fijn dat het weer ook meewerkt. Blijf vooral genieten!
    En dat Lia een bikkel is, wisten wij al...! :-)

• 17 Mei 2014 - 21:30

Rien En Beppie:

Dag samen

Leuk te horen dat het goed gaat met jullie, erg slim om rustig te beginnen, als je veel moet gaan klimmen, moet je je spieren de kans geven om te wennen.groetjes aan allemaal en tot, het volgende bericht, Rien en Beppie

• 18 Mei 2014 - 00:34

Ko En Liny:

Blij om wat van jullie te horen, begrijp dat t toch best pittig is geweest al. Daarom des te meer n heeeele grote pluim voor jullie allemaal. Wist wel dat mn beste vriendinneke n bikkel was, maar je haar met koud water wassen is echt knap Lia!!!!!!!!zet m op he, we volgen jullie op de "voet".....................grtjs ko en lien

• 18 Mei 2014 - 13:11

Henny:

Niet klagen, maar dragen. Een pelgrimstocht moet zwaar zijn. Geintje!!!
    Veel plezier en nog een hoop mooie dagen

• 18 Mei 2014 - 13:18

Marie-Louise:

Hoi allemaal, leuk jullie op deze manier te kunnen volgen. Succes veel plezier en geniet van het mooie Spanje. Groetjes Piet en Marie-Louise.

• 18 Mei 2014 - 20:13

Huib:

Goed te horen dat jullie het naar je zin hebben. Veel sterkte en vooral plezier verder. Ook als het even tegenzit...

• 18 Mei 2014 - 21:03

Nicole:

Wat knap allemaal. Echt een super avontuur. Heel veel succes en plezier. Keep in touch!! en maak veel foto's zodat wij thuisblijvers strakjes ook nog een beetje kunnen mee genieten van alle verhalen. xx

• 18 Mei 2014 - 21:25

Marieke En Joris:

Oeeefffffff dat klinkt echt zwaar!!! Zorg maar goed voor jezelf! De spaanse gastvrijheid zal wel helpen.... En straks kunnen jullie de vierdaagse of de 80 in een paar uurtjes lopen!
    Maarreeeehhh waar blijven de foto's?
    Groetjes x
    P.s. Marieke heeft vandaag dr haar ook met koud water gewassen maar dat was op een warm strand haha

• 18 Mei 2014 - 22:49

Susanne:

Ola !
    Wat leuk n eerste verslag.
    Jullie genieten er al goed van, succes verder !
    Groetjes susanne

• 18 Mei 2014 - 23:00

Frank:

Heerlijk stoere vrouwen, lekker zweten, prachtig avontuur weer, geweldig!
    Veel plezier, vive la vida, muy fuerte! Alegriaaaaa

• 19 Mei 2014 - 21:15

José:

Fijn dat er zo goed voor jullie gezorgd word,heel veel plezier en geniet van de wandeling!

• 19 Mei 2014 - 21:21

Riny De Jong:

Dag allemaal

Leuk om te horen dat het goed gaat met jullie. Ik vind het kei super wat je aan het doen bent, maar het klimmen moet je misschien wat langzamer doen. Ik weet niet hoe groot het hoogte verschil is? Maar zitten jullie ook nog op schema met de kilometers? Groetjes Rien en Beppie.

• 19 Mei 2014 - 23:48

Annette Vrijhoeven:

Ik begrijp dat het behoorlijk zwaar is, maar Ineke (jouw kennende) hou je het wel vol, ik hoop de andere dames ook!! Dus toi, toi, toi, zet hem op!!!! Zie jullie volgend verslag met belangstelling tegemoet!
    heel veel groetjes,
    Ad en Annette

• 20 Mei 2014 - 16:48

Paula De Rooij:

Hoi meiden,
    Wat stoer dat jullie dit doen. Hou vol en geniet. groetjes Paula

• 20 Mei 2014 - 20:27

Ellie:

Hallo ladies, heerlijk om jullie verslag weer te lezen. Stoer zijn jullie zeker en ook nog vrouwelijk heb ik gehoord. Vertrokken met mooi gelakte nagels, ben benieuwd of dat er nog op zit na deze bergen? Veel plezier en gezelligheid en wij genieten met jullie mee. Ik heb het volste vertrouwen iin jullie.
    Groetjes van Ellie.

• 22 Mei 2014 - 00:01

Tante Carla:

Hallo allemaal!!!!! Elke dag kijken of er een bericht is van jullie, en ja hoor, vandaag was het raak.
    Geweldig dat jullie er zoveel zin in hebben, en dat het (buiten enkele dingetjes) zo goed gaat. Leuk die foto's. Geniet er samen van dames, ben wel voorzichtig, en kom aub heel thuis.
    Groetjes tante Carla.

• 26 Mei 2014 - 20:51

Je Zus ;):

de eerste dagen zitten d'r op .. dat was ff flink op de tanden bijten dus .. lees nu pas jullie 2e verslag .. wat een pittig begin van de tocht zeg .. ga nu vlug door naar jullie volgende verslag .. ben zooooo benieuwd ;)