Hoera, we zijn in Galicië! - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Ineke Hart - WaarBenJij.nu Hoera, we zijn in Galicië! - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Ineke Hart - WaarBenJij.nu

Hoera, we zijn in Galicië!

Door: Alied

Blijf op de hoogte en volg Ineke

26 Mei 2014 | Spanje, Lugo

Het is alweer een tijdje geleden dat we iets gepost hebben, maar zoals we al eerder hebben vermeld, valt het niet mee om een Wifi verbinding te vinden op deze Camino Primitivo! De laatste dagen veel regen gehad en niet al te veel zon. We hebben gehoord dat het het één of ander is, dus óf in Holland mooi weer, óf hier, dus we zijn in afwachting van het zonnetje. Twee dagen geleden was het té erg, en hebben Lia, Ineke en Alied een etappe met de bus gedaan en de bikkels Marian en Carla zijn toch gaan lopen. Maar ook een excuus was, dat ik (Alied) een verkoudheid voelde opkomen en we moeten goed voor onszelf zorgen... We kwamen in een dorp dat ons aan het oostblok deed denken! Niet normaal hoe smakeloos een dorp gebouwd kan worden. Maar we kunnen niet te kieskeurig zijn, want zoals we al eerder vermeldden is de keuze niet al te groot. Het eten was goed, de kamer warm. Gisteren hadden we een onderkomen wat zó anders (oud) was, dat we onze ogen uitkeken. Maar wel supergezellig. Er werd een speciaal drankje gemaakt (dus het slapen was geen probleem) maar werden koud en met vochtige slaapzak wakker. Wat wel heel leuk was, was dat de koeien over het terras liepen en het wel lollig vonden om in het aanwezige voetbalspel het plasje water op te drinken en de drogende was te inspecteren. Zó grappig! Nog bijna een vingeramputatie gehad van Lia. Vond het nodig om haar zooltje bij te snijden met het zakmes van Ineke. En natuurlijk geen pleister te verkrijgen! Maar uiteindelijk gelukkig weer alles onder controle! Vandaag het het Hilton onder de alberges! Heerlijk warm en prima matrassen voor de somma van... € 6,00! Ok, geen eten te krijgen, maar daar is de plaatselijke bar dan weer goed voor. Er was nog wel wat verwarring bij aankomst in het dorp, want door de taalbarriére hebben we ongeveer 3 km terug moeten lopen. Maar ach, met nog 75 km te gaan kijken we niet op een paar kilometer. Morgen aansluiting op de Camino Frances, dus dan is het gedaan met de stilte onderweg. Wel fijn is, dat we dan wat meer keuzes hebben voor overnachtingen enz. Benieuwd of Ineke en ik de plaatsen gaan herkennen! Oh ja, we willen iedereen nog bedanken voor de reacties. Hartstikke leuk om te lezen!

• 26 Mei 2014 - 20:32

Valery Kolk:

Je hebt Rodrigo ingehaald.

• 26 Mei 2014 - 20:43

Hans En Wil Happe:

Leuk dames, hopelijk toch ook nog wat meer zon. Groetjes vanuit italie.

• 26 Mei 2014 - 20:47

Arlette:

Girlpower!!!! Stoere vrouwen!!!

• 26 Mei 2014 - 21:16

Sanne:

Goed bezig dames!!! Ik ga duimen voor mooi wandelweer voor jullie!! Succes nog!!! Groetjes sanne

• 26 Mei 2014 - 21:19

Annemarie:

Toppers!!! Xx

• 26 Mei 2014 - 21:22

Koos En Janny:

Hopelijk komt de zon snel, hier is het ook geen al te mooi weer, maar ja wij zitten droog en hoeven ons niet in te spannen, nog veel succes
    Koos en Janny

• 26 Mei 2014 - 21:22

Bart, Marleen En Teun :

Goed bezig dames. Zet hem op en veel succes en plezier nog!

• 26 Mei 2014 - 21:32

Je Zus:

Nu regent het hier PIJPESTELEN !! we hebben prachtig weer gehad de afgelopen dagen .. Maar die regen van jullie is hier nu leeggestort .. Met emmers tegelijk leek het wel .. Hopen maar dat de laatste kilometers voor jullie wat gesmeerder gaan .. Aan gezelligheid hebben jullie blijkbaar geen gebrek .. Dankzij al die Clara's die jullie overal tegenkomen .. Of zo iets .. Haha .. lees nu gelukkig ook niks meer over louche praktijken .. Godzijdank .. Het tij is gekeerd .. Of jullie zijn bekeerd .. Nu geen verkeerde afslagen nemen en genieten van de laatste dagen .. Kijk al weer uit naar de volgende foto 's en verslagen .. Zet um op hoor meiden !! ;) ;) ;)

• 26 Mei 2014 - 22:58

Marieke En Joris:

oefffffffffffffffffffff dames toch. ik ben echt niet meer jaloers hoor. wat een ontberingen!!
    en mama zelfs in de regen door blijven lopen?? we zijn trots hoor, wat een bikkel.
    maar ik zag wel hele mooie uitzichten op de foto's, dat geeft vast wel wat afleiding ;)
    heel veel succes, nog even doorzetten, en natuurlijk ook veel plezier!!
    liefs

• 26 Mei 2014 - 23:03

Marianne:

Het grootste gedeelte hebben jullie al gedaan. Moedig hoor al die kilometers in de regen. Moet er niet aan denken...
    Hopelijk gaat nu de zon schijnen zodat jullie de laatste kilometers lekker in de zon lopen.
    Ik zal er voor duimen en een kaarsje aan steken :-) Veel succes nog! xx

• 26 Mei 2014 - 23:40

Henk Nieuwenhuis:

Lekker genieten het laatste stuk naar Santiago. Ik ben trots op jullie. Hoop dat jullie de laatste dagen nog van een zonnetje kunnen genieten.
    Henk XXXXXXXXXXXXXX

• 27 Mei 2014 - 09:11

Ans Bastiaans:

Nou jullie moeten wel afzien maar aan het einde hebben jullie het wel geflikt!
    Knap hoor respect voor jullie!!!! Nog heel veel succes en hopelijk ook nog een aantal dagen met iets meer luxe en lekker eten heel veel groeten van ons theo en ans.

• 27 Mei 2014 - 09:25

Carla Van De Sande:

Wat zijn jullie al ver. Nu dus inde bewoonde wereld, en misschien meer luxe is ook niet verkeerd, toch.
    Lia, Sjef en Jelle zijn bij ons geweest. Hebben gezellig gekletst. En hebben het natuurlijk over jullie gehad, hoe het allemaal ging, en hoe knap het wel niet is.
    Wij denken aan jullie, en wensen jullie heel veel succes. geniet van alles.
    groetjes van jan en Carla

• 27 Mei 2014 - 10:12

Betsie Van Caem:

Heel knap dames en heel veel succes. Groetjes Betsie van Caem

• 27 Mei 2014 - 10:27

Ko En Liny:

Hoi lia en andere dames,
    Wat hebben jullie t zwaar gehad.....en wat leven wij hier dan in weelde, daar kom je dan ook weer achter. Heel vervelend van de regen, extra zwaar en t is al zo pittig. Maar jullie naderen steeds meer t eindpunt en dat helpt jullie om er weer tegenaan te gaan!!! Hier valt t nu ook met bakken uit de lucht, dus schijnt hopelijk bij jullie de zon. Heel veel succes en misschien de laatste dagen toch n klein beetje meer luxe. Lieve groeten. Ko en Liny.

• 27 Mei 2014 - 10:32

Marianne Van Den Bosch:

Nou, nou,nou.... Jeetje het is echt een pelgrimstocht met afzien en al...
    Petje af (regenhoedje op?). Carla en Marian: bikkels hoor, geen bus komt er aan te pas.
    Alied, Ineke en Lia: het hoeft geen lijdensweg te worden, toch?
    Dames ik heb bewondering voor jullie allemaal. Mucha suerte voor het laatste stuk!
    Groetjes uit Drunen, Marianne vd Bosch

• 27 Mei 2014 - 12:27

Jaap Berkhout:

Deze tocht is voor jullie een grandioze belevenis waar je heel je verdere leven aan zult terug denken ondanks de ontberingen die jullie ook meemaken .Hebben jullie veel steun aan elkaar in gedachte ben ik bij jullie Groeten uit Rotterdamg

• 27 Mei 2014 - 13:42

Anne-Marie:

Hoi Ineke and all, Gaaf, cool, spectaculair, verrassend, volhardend, great and much more!!! Sterkte met de laatste loodjes, Malta!

• 27 Mei 2014 - 14:43

Ineke:

Wat een kanjertocht! Chapeau! En doorbijten maar weer!

• 27 Mei 2014 - 19:05

John Van Nooij:

Ach Ineke je was hier al een beetje an gewend. Niet teveel met de bus. Maar toch knap van jullie allemaal.
    Nog ff doorbijten. John.

• 28 Mei 2014 - 12:51

Riny De Jong:

Ik heb naar de foto’s gekeken maar het ziet er, erg zwaar uit, wel hele mooie vergezichten. Jammer dat jullie zoveel regen hebben gehad. Als jullie de finish hebben gehaald moet je maar een lekker glaasje wijn nemen, dat hebben jullie wel verdient. Nog een paar dagen genieten, of gaan je nog wat wandelen? (Ha ha) als ik niets meer hoor van jullie, een fijne vlucht en tot thuis, super meiden.Riny en Beppie

• 28 Mei 2014 - 22:01

Pa En Will;:

Geweldig wat jullie doen .Nog 75 km dat moet te halen zijn. De foto's zijn mooi.
    Nog voor allemaal veel loopplezier. Voor Carla de groeten van Pa, hij kon het niet vinden om een berichtje achter te laten. Hier is alles goed, alleen hebben we veel regen gehad .Nog even poot aan.
    groetjes uit Waalwijk.

• 28 Mei 2014 - 22:08

Karen:

Lieve allemaal,

Wat een verhalen weer en leuk om allemaal te lezen. Jammer dat het weer de afgelopen dagen wat slechter is geweest, hopelijk word het snel wat beter..

• 28 Mei 2014 - 22:10

Karen:

Nou, halve bericht heeft hij niet geplaatst...

• 29 Mei 2014 - 11:56

Kees En Corrie:

Dag dappere berggeiten ( uiteraard met respect bedoeld)

Goede foto´s die een indruk geven van jullie soms toch wel echt "bizarre route".
    Wij hopen dat jullie het tot een goed einde brengen.
    Jullie kunnen dadelijk in het luxe van jullie huisje trots terug kijken op jullie prestatie.

Liefs Corrie en Kees.

Oh ja Alied wel heel veel hopeloze kruisjes van jouw Henk.

• 02 Juni 2014 - 21:45

Marga En Hans:

Hallo meiden,

Jullie doen het goed hoor. Ik vind het dapper al die kilometers die jullie afleggen. Sowieso kan dat niet met mijn heupjes, maar dan nog..... Ga zo door. Veel succes weer verder. Ik gun jullie lekker weer.

Groetjes Marga