Porto - Reisverslag uit Vila do Conde, Portugal van Ineke Hart - WaarBenJij.nu Porto - Reisverslag uit Vila do Conde, Portugal van Ineke Hart - WaarBenJij.nu

Porto

Door: Alied

Blijf op de hoogte en volg Ineke

07 Juni 2014 | Portugal, Vila do Conde

Na ons avontuur in Finisterre weer terug naar Santiago met de bus. Het weet is weer volledig van slag en we zijn blij, dat we nog redelijk mooi weer hadden op de Kaap! Terug in Santiago ons hotel opgezocht en daar een beetje rondgewandeld. Volgende dag....... Regen, niet normaal. Het kwam met bakken naar beneden en dan beseffen dat het in Holland tropisch is! Maar we laten ons niet kisten en gaan op een droog moment toch naar buiten en Santiago verder verkennen. Bleek mijn nicht ook daar aangekomen te zijn, samen met haar man, dus uiteraard even een drankje gedaan. Nog wat boodschappen gedaan en de volgende dag met de bus (3 uur) naar Porto. Wow, prachtig weer, dus meteen maar een terrasje opgezocht. Inmiddels was een jongen uit Hawaii bij ons aangesloten en we hebben hem een stukje van Porto laten zien, wat wij nog kenden van twee jaar geleden. Uiteindelijk met de Metro naar het dorpje Vila do Condo gereisd, vanwaar we nog 2 etappes van de Camino Portuguese wilden lopen. Maar omdat we verschillende info kregen mbt de afstanden, toch maar besloten om hier te blijven om te voorkomen, dat we Ineke's poncho als overnachtingsplaats zouden moeten gebruiken. Oeps, ook even vergeten, dat het morgen zondag is én Pinksteren en dat er dus in dit gat niks open is... Dus ook geen ontbijt... Nog maar even snel naar het plaatselijk café om wat cake te halen en dat, samen met een overgebleven ei, stuk chocola, een rol biscuit en appelsap, als ontbijt te nemen. Je moet wat! Morgenavond zijn we (hopen we) weer in Porto en zien we weer verder... Mochten jullie niets meer van ons vernemen... We lopen richting Póvoa de Varzim en nemen vandaar de Metro terug naar Porto.:))

• 08 Juni 2014 - 11:46

Anne-Marie:

Hoi Ineke, wat een globetrotters! Inmiddels in Portugal - ik was de draad even kwijt! Ben er 2 jaar geleden ook geweest, ook toevallig. Nog een fijne wandeltijd met hopelijk goed weer! Goetjes uit Malta

• 08 Juni 2014 - 12:49

Marielouise:

Hoi Alied en Ineke, geniet nog even van jullie laatste dagen in Portugal. Bedankt voor jullie mooie reisverslag. Tot ziens in Drunen. Hartelijke Groetjes, Piet & Marie- Louise

• 08 Juni 2014 - 22:04

Marian:

Hoi alied en Ineke
    Jullie kunnen er echt geen genoeg van krijgen ,goed hoor, maar dat is niet gek want t is
    Gewoon kaai leuk om te doen alleen jammer van t weer maar ook de poncho went
    Weet ik na onze tweede week. Blijf genieten van de laatste dagen en nog vele gezellige
    Kmters.

• 09 Juni 2014 - 20:27

Lia :

Geniet van de laatste dagen in Porto en vooral ook van de zon!!

• 09 Juni 2014 - 22:36

Carla:

Geniet van jullie laatste dag morgen in Porto en kijk terug op een geweldige pelgrimstocht.
    Goede reis en tot snel.

• 10 Juni 2014 - 08:59

Frank:

Geweldig haha cake en ei, bijna overnachten onder een poncho, wat een avonturiers, jullie zoeken he top, heerlijk. En als ik het goed tussen de regels lees, volgende keer de camino rondje Hawaii, ook leuk! Heel veel plezier de laatste anderhalve dag, weer een prachtige reis met veel herinneringen achter de rug!
    Tot snel, goede reis!

XXX BESOOOS XXX

• 10 Juni 2014 - 19:44

Marian:

Alied en Ineke
    Een hele goede reis morgen en tot ziens in Drunen
    Ben benieuwd naar de vele vele foto's .
    Groet
    Marian

• 10 Juni 2014 - 20:51

Carla Van Venrooij:

Jonge ,jonge, jullie reizen toch wat af,heel veel plezier nog en een goede reis naar huis.
    naar het warme Drunen!!
    groetjes en bedankt voor de leuke verhalen.