Weer thuis - Reisverslag uit Drunen, Nederland van Ineke Hart - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Drunen, Nederland van Ineke Hart - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Alied

Blijf op de hoogte en volg Ineke

12 Juni 2014 | Nederland, Drunen

Nou, we zijn zondagavond weer gezond en wel aangekomen in Porto. Zondag eerste Pinksterdag gaan lopen en geprobeerd de etappe te vinden die we wilden lopen van de Camino Portuguese. Dat viel nog niet mee, omdat de route zich splitst in de originele route en de kustroute. Wij wilden de laatste doen. Na ongeveer 1 uur lopen beseften we dat we op de verkeerde route liepen. Terug dus en het was,hoe verassend, weer gaan regenen. Na weer een half uur lopen (na verkeerde info van de plaatselijke pasvinders) weer op hetzelfde punt uitgekomen. Toch knap om in een dorp ter grootte van Heusden, zo'n 1,5 uur te lopen en dan weer punten herkennen! Dus, opgegeven en maar zelf op het gevoel af te gaan en, hoera... We zaten op de gezochte route! Helaas was er inmiddels weer een wolkbreuk en maar koffie gaan drinken. Uiteindelijk brak de zon door en die is, tot onze thuisreis, niet meer weggeweest! Nog een mooie wandeling gedaan en uiteindelijk met de Metro (ook zelf moeten zoeken, want een inwoner van het betreffende dorp, wist niet dat er een Metro reed in zijn woonplaats)! Aangekomen in Porto naar ons hotel gegaan. Ook heel verassend! Zo'n kleine kamer hadden we nog nooit gehad, maar helemaal compleet. De badkamer was ondergebracht in een soort kast en de deur moest voor de helft open, anders kon je niet naar binnen. Het raam zat in het plafond. Lachen hoor, maar een superleuk hotel en zeker een aanrader. Nog twee mooie dagen doorgebracht in Porto, met veel napraten over onze reis en woensdag weer naar huis. Alles liep gesmeerd zeiden we nog tegen elkaar... Tot ik ontdekte dat ik mijn nét gekochte ringen in de toilet had laten liggen! Helaas stond ik net bij de balie waar je je spulletjes kn een bak moet doen, dus als de wind zo snel terug naar het toilet en ..., weg natuurlijk! Weer terug naar de balie ( weer in de rij), spullen in de bak gedaan, door het poortje, spullen eruit en ja hoor.... mijn armband laten liggen.... Shit, ook daar weer in de rij (terwijl ik hem gewoon zag liggen), maar uiteindelijk kreeg ik hem terug. Meteen naar de vertrekruimte en....1,5 uur vertraging! Maar goed, we zijn thuisgekomen en voor de rest geen problemen gelukkig. Onderweg, hoe toevallig, kwamen we Henny tegen! Gestopt op de eerstvolgende parkeerplaats en even begroet.
Nu allemaal weer thuis en nagenieten van weer een onvergetelijke reis, zonder blessures oid en veel gezelligheid.
Weer allemaal heel erg bedankt voor jullie support, want het blijft leuk om jullie reacties te lezen en te weten dat het thuisfront geïnteresseerd is in onze avonturen! Liefs van ons allemaal!

• 12 Juni 2014 - 14:13

Valery Kolk:

Welkom thuis schone zus. Fijn dat je weer veilig thuis bent. Henk zal wel blij zijn. En mamma ook.

• 12 Juni 2014 - 15:21

Maurice:

Beste Alied en Ineke,

Goed om te lezen dat jullie reis weer voorspoedig is verlopen.
    We vonden het érg leuk om de reisverslagen te mogen lezen,hartelijk dank daarvoor!
    Ik neem aan dat dit zéker niet de laastste avontuurlijke reis was,op naar de volgende uitdaging!

Zonnige groet,

Maurice en José

• 12 Juni 2014 - 17:42

Anne-Marie:

Hoi Ineke en vriendin,
    Geweldig hoor dat dit ook weer achter de rug is! Met veel plezier en grote bewondering heb ik de verslagen gelezen! Welkom thuis en geniet van de rust! Groeten uit zeer warm Malta

• 13 Juni 2014 - 17:45

Hans En Ellie :

Hallo Alied en Ineke (het is net of wij jou ook kennen na die twee reizen van jullie).

Het was weer een groot avontuur en jullie hebben het er weer goed afgebracht, op naar de volgende!
    Hebben jullie al een slaap plek geregeld bij dat stuk dat tussen jullie in stond op de foto??? Het was weer erg leuk om te lezen en mee te leven met jullie. En zo'n slecht weer als jullie hadden zo snik heet hebben wij het in Italië, steeds 35 gr.dan is wandelen ook niet leuk hoor!
    Nou Alied we zijn ook benieuwd naar de rest van je foto's en mooie verhalen.

Lieve groeten Hans en Ellie.